2008-03-29

Yunus Emre hakkında

Yunus bütün dindarlığına, Müslümanlığına karşın hiçbir dinin, tarikatın adamı değil, hatta bir din adamı bile değil, tersine bütün dinlerin ötesinde, camilerin, kiliselerin, tüm tapınakların dışında, hele sofuların düpedüz karşısında kitapsız, tapınmasız, törensiz, kıblesiz bir inancın adamıdır. Bu inancın tek kuralı, yasası, dogması sevgidir; en geniş, en sınırsız, en insanca anlamıyla pür sevgidir. Dinini, Tanrı'sını sordunuz mu Yunus'a aşk der, meşk der, dost der, başka bir şey söylemez.

[Sabahattin Eyuboğlu]

5 yorum:

Kemal dedi ki...

Yunus Emre ki ALLAH sevgisidir.
ALLAH sevgisinin nasıl artırılacağı ve ALLAH rızasının nasıl kazanacağı öğretisinide bence islam dininden almıştır.
Yunus Emre'nin bir gönüle gir demesine benzer , Mevlana Her ne sevap işlersen işle bir kalp kırdın hepsi boş demiştir.
Mevlana ayrıca beni İslamdan , Hz.Muhammed(sav) ' den ayrı tutandan ben uzağım demiştir.

Anonymous dedi ki...

sabahattin bey ne demek iştiyor öyle "kıblesiz bir inancın adamıdır diye hiç katılmıyorum

Anonymous dedi ki...

sabahattin beye hiç katılmıyorum yunus emre tam bir din adamıdır

mehmet dedi ki...

yunus u anlatan kısma takıldım..onu yazan arkadaş,kesin bir bilgiyi nerden aldıda onu yazdı.? güzel gibi görünen ama bilgisizce yazılmış bişey.. kafa karıştırır..

mehmet dedi ki...

ayrıca.yunus emrenin,adı güzel kendi güzel MUHAMMET S.A.V. ADLI ŞİİRE BAKSIN sabahattın bey..